Jest idealną dietą, dla osób, które ze swojego menu wykluczają produkty mięsne oraz ryby i owoce morza. Pomimo eliminacji niektórych komponentów spożywczych, jest dietą dobrze zbilansowaną, która dostarcza niezbędne składniki odżywcze i mineralne. Białko pochodzenia zwierzęcego jest całkowicie zastąpione białkiem roślinnym. Dieta ta jest szeroko zróżnicowana, oparta głównie na warzywach, owocach, roślinach strączkowych, jajach, nabiale i produktach pełnoziarnistych.

Poniedziałek

Śniadanie

Tosty razowe podane z pastą serową i cząstkami świeżej papryki

Drugie śniadanie

Deser sojowy z musem malinowym

Obiad

Warzywne kotleciki w płatkach migdałowych z ryżem paraboiled i sałatką ze świeżo gotowanego kalafiora

Podwieczorek

Sałatka macedonia

Kolacja

Kruche babeczki z farszem szpinakowym i papryką

Wtorek

Śniadanie

Sałatka z rukoli, pieczonego buraka, pestek słonecznika i pomidorków koktajlowych podana z serkiem greckim oraz dressingiem ziołowym

Drugie śniadanie

Deser truskawkowy na bazie ricotty

Obiad

Wegetariańskie gołąbki w sosie pomidorowym, serwowane z kaszą gryczaną z pieczarkami i sycylijską caponatą

Podwieczorek

Ciasteczka pomarańczowo-migdałowe

Kolacja

Warzywne spring rolls

Środa

Śniadanie

Puszysty omlet z pieczarkami, cząstkami papryki i pestkami dyni

Drugie śniadanie

Koktajl jagodowy z wiórkami kokosowymi

Obiad

Duszone warzywa w jogurcie z makaronem penne i surówką z czerwonej kapusty

Podwieczorek

Banan w czekoladowym sosie

Kolacja

Sałatka ze świeżych warzyw z miodowo – musztardowym dressingiem i pieczywem orkiszowym

Czwartek

Śniadanie

Kolorowe muesli egzotyczne z ziarnami sezamu

Drugie śniadanie

Kromka pieczywa pełnoziarnistego podana z serem pleśniowym i świeżym pomidorem

Obiad

Kotlecik z cieciorki z surówką z marchwi i selera oraz opiekanymi ziemniaczkami

Podwieczorek

Budyń waniliowy z sosem owocowym

Kolacja

Sałatka z tofu, winogron, orzechów włoskich i rodzynek z cytrynowym vinegrette

Piątek

Śniadanie

Orkiszowy naleśnik z twarożkiem i jagodowym musem podany z koktajlem z truskawek

Drugie śniadanie

Pasta z soczewicy z pieczywem żytnim i pomidorkami cherry

Obiad

Kotleciki cukiniowo-sojowe z sosem z suszonych pomidorów serwowane z duszoną marchewką i miksem kasz pełnoziarnistych

Podwieczorek

Gruszki w sosie jeżynowym na kruszonym korzennym ciastku

Kolacja

Orientalny hummus na ziarnistej bułeczce z kiełkami brokuła