Skierowana jest do osób, które powinny bądź chcą zmniejszyć spożycie glutenu. Z posiłków wyeliminowane są produkty zawierające gluten takie jak: pszenica, jęczmień, żyto, owies. A sama dieta bazuje na produktach naturalnie bezglutenowych, czyli warzywach, owocach, nabiale, mięsie, jajach, rybach oraz bezglutenowych zamiennikach zbóż.

Poniedziałek

Śniadanie

Sałatka z jajkiem i rzodkiewką podana z prażonymi płatkami migdałowymi i jogurtowym dressingiem

Drugie śniadanie

Jaglany shake truskawkowo-daktylowy

Obiad

Albondigas podane z konfiturą borówkową i pieczonymi ziemniaczkami

Podwieczorek

Spring rolls z awokado, chrupiącymi warzywami, makaronem sojowym i rukolą

Kolacja

Kasza gryczana zapiekana z duszonymi porami i pieczarkami

Wtorek

Śniadanie

Pasta z kaszy jaglanej serwowana z chrupkim pieczywem kukurydzianym i cząstkami świeżych warzyw

Drugie śniadanie

Sałatka z soczewicą i pieczoną dynią podana z dressingiem miodowo-balsamicznym i ziarnami sezamu

Obiad

Wołowina marynowana w pomarańczach podana z brązowym ryżem i raitą

Podwieczorek

Amarantusowe racuszki z jagodami i sosem jogurtowym

Kolacja

Łosoś zapiekany z warzywami

Środa

Śniadanie

Placuszki brokułowe podane z pastą jajeczną z lubczykiem oraz cząstkami papryki

Drugie śniadanie

Sałatka ze świeżymi warzywami oraz sosem vinegrette

Obiad

Pieczona miruna w sosie curry serwowana z ryżem basmati i surówką z fenkuła

Podwieczorek

Pudding jabłkowy z ricottą i bakaliami

Kolacja

Zielone warzywa duszone z aromatycznym kurczakiem i czarną soczewicą

Czwartek

Śniadanie

Terrina z indyka z warzywami podana z paseczkami kiszonego ogórka i bezglutenowym pieczywem

Drugie śniadanie

Tabouleh z kaszy jaglanej z granatem i orzechami nerkowca

Obiad

Gulasz wołowy serwowany z polentą oraz duszonym zielonym groszkiem z porem

Podwieczorek

Serniczek z suszonym jabłkiem i musem malinowym

Kolacja

Zapiekane tofu podane z makaronem ryżowym i pesto z jarmużu

Piątek

Śniadanie

Plasterki sera korycińskiego z czarnuszką podane z pastą z soczewicy i oliwek na pieczywie razowym z cząstkami świeżych warzyw

Drugie śniadanie

Ryżowe muffinki czekoladowe z bananem

Obiad

Spaghetti al tono podane z sałatą radicchio i pomidorkami koktajlowymi w sosie balsamicznym

Podwieczorek

Sałatka z kaszą jaglaną, serkiem greckim i świeżym szpinakiem oraz dressingiem sezamowym

Kolacja

Papryka faszerowana amarantusem i warzywami